Brev:
Ernæring, væske og søvnstrejke
7. februar 2008
Alder:
6 mdr.
Ernæring, væske og søvnstrejke
Hej Helen
Vigga er godt igang med at prøve forskellig mad og nu er hun snart 6 måneder så jeg prøvede øllebrød til hende i går til frokost. Jeg gav hende hun en spiseske sammen med pære-banan mos, jeg havde lavet det efter opskriften fra sundhedstyrelsen så tror ikke jeg har gjort noget forkert...
I løbet af aftenen fik hun meget udspilet mave og luft og har i nat vækket mig 1-2 gange i timen og været meget pylret (det kan selvfølgelig også være tænderne) Skal jeg holde op med at forsøge med øllebrød er havregrød bedre? Prøvede også selleri i grønsagsmosen i går kan det være hårdt ved maven ??
Det er ikke hver dag at Vigga når op at spise 400 ml erstatning jeg ammer forresten kun nat og evt tidlig morgen skal jeg begynde jerndråber? Hun har lidt sorte rande under øjnene, tænker om hun mangler jern, jeg giver hende frisk frugtmos hver dag efter grønsagsmosen og mit næste mål er at starte op med kød og fisk...
Vedrørende væske så tilbyder jeg Vigga en flaske umiddelbart efter hendes måltider hver dag nogle gange drikker hun meget og nogle dage vil hun kun have sine "faste" flasker som er eftermiddag og aften inden sengetid hvor længe skal jeg blive ved og kan jeg virkelig stole på at hun selv regulerer sit behov?
Hun elsker vand og er blevet god til at drikke af kop selv om det kun bliver til måske max 50 ml til måltiderne men væsken i grød, mosen og frugtmosen tæller vel med ik´?
Sovevaner gider jeg ikke engang gå ind i denne gang fordi så bliver dette brev en kilometer langt :o) Men har købt bogen sov igennem uden gråd og er i fuld gang med at læse den og hold da op den er god man bliver fuld af håb og jeg glæder mig til at afprøve hendes metoder noget mere :))
Tak for en super super brevkasse... Læg venligst mærke til hvor kort jeg har gjort brevet denne gang flot ik`:0))
Knus fra Viggas mor